Jesteś tutaj:
Strona główna - Statut
Statut
Rozdział III
§ 10
Członkowie Klubu :
Klub zrzesza swoich członków na bazie całkowitej dobrowolności po wypełnieniu deklaracji o przystąpieniu do Klubu i zobowiązaniu się do przestrzegania Statutu, regulaminów i zarządzeń.
§ 11
Członkowie Klubu dzielą się na :
1. Zwyczajnych
2. Wspierających
3. Honorowych
§ 12
Członkiem zwyczajnym może być każda pełnoletnia osoba, deklarująca chęć zaprzestania picia alkoholu.
§ 13
Uchwałę o przyjęciu w poczet członków Klubu podejmuje Zarząd Klubu.
§ 14
Członek zwyczajny ma prawo do :
1. Uczestnictwa we wszystkich formach działalności Klubu, korzystania z jego urządzeń i świadczeń.
2. Korzystania z pomocy Klubu w zakresie realizacji zadań statutowych.
3. Oceniania działalności Klubu i przedstawiania swych postulatów.
4. Czynnego i biernego prawa wyborczego po 3-miesięcznej przynależności do Klubu i 3-miesięcznej abstynencji.
§ 15
Członek wspierający :
1. Członkiem wspierającym może być osoba prawna i fizyczna zainteresowana merytoryczną działalnością Klubu, która zadeklaruje poparcie finansowe lub inne na rzecz Klubu i zostanie przyjęta uchwałą Zarządu Klubu po przedłożeniu pisemnej deklaracji.
2. Członek wspierający może działać w Klubie poprzez swego przedstawiciela.
3. Członkom wspierającym przysługują uprawnienia określone w § 14.
§ 16
Członek honorowy :
1. Członkostwo honorowe nadaje się na wniosek Zarządu Klubu osobom szczególnie zasłużonym dla Klubu.
2. Członkowi honorowemu przysługują uprawnienia określone w § 14 za wyjątkiem pkt.4. Zwolniony jest z obowiązku płacenia składek członkowskich.
3. Członkostwa honorowego pozbawia Walne Zebranie Członków Klubu.
4. Członkostwo honorowe wygasa na skutek dobrowolnego zrzeczenia się na piśmie zgłoszonemu Zarządowi Klubu.
§ 17
Członkowie zwyczajni są zobowiązani do :
1. Przestrzegania postanowień, statutu, regulaminów, uchwał i zarządzeń Władz Klubu.
2. Utrzymywania trwałej abstynencji.
3. Aktywnego udziału w realizacji celów statutowych Klubu.
4. Przestrzegania norm współżycia społecznego.
5. Regularnego opłacania składek członkowskich.
§ 18
Członkostwo zwyczajne ustaje na skutek :
1. Złamania abstynencji.
2. Wystąpienia na piśmie do Zarządu Klubu o skreślenie z listy członków.
3. Skreślenie z listy członków za świadomie szkodliwe działanie na rzecz Klubu i jego członków.
4. Nieusprawiedliwionego nieopłacania składek członkowskich przez okres 3-ch miesięcy.
5. Nieusprawiedliwionej nieobecności w dwóch kolejnych miesiącach na spotkaniach społeczności klubowej.
6. O ustaniu członkostwa decyduje uchwała Zarządu Klubu.
7. Wykluczenie prawomocnym orzeczeniem Sądu Koleżeńskiego jako przyczynę utraty członkostwa. Od uchwały Zarządu stwierdzającej ustanie członkostwa przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków Klubu.
§ 19
Członek zwyczajny Klubu może być „członkiem zwyczajnym” tylko jednego Klubu abstynenckiego.
§ 20
Członkostwo członka wspierającego ustaje na skutek :
1. Dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie do Zarządu Klubu.
2. Skreślenia na podstawie uchwały Zarządu Klubu w związku ze zmianą profilu działalności członka lub utratą osobowości prawnej.
Władze Klubu.
§ 21
Władzami Klubu są :
1. Walne Zebranie Członków Klubu.
2. Zarząd Klubu.
3. Komisja Rewizyjna.
4. Sąd Koleżeński.
§ 22
1. Walne Zebranie może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
2. Walne Zebranie Członków Klubu jest najwyższą władzą i powinno odbywać się przynajmniej raz w roku.
3. Walne Zebranie zwołuje Zarząd Klubu, który co najmniej na 14 dni przed zebraniem zawiadamia członków Klubu podając tematykę zebrania.
4. Zarząd Klubu ma obowiązek zwołać Nadzwyczajne Walne Zebranie na wniosek 1/3 członków Klubu lub na wniosek Komisji Rewizyjnej.
5. Nadzwyczajne Walne Zebranie powinno być zwołane w nieprzekraczalnym terminie 1-go miesiąca od daty otrzymania przez Zarząd wniosku lub żądania i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.
§ 23
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków Klubu należy :
1. Uchwalanie programu działalności Klubu.
2. Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z działalności Zarządu Klubu, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego.
3. Rozpatrywanie wniosków władz i członków Klubu.
4. Udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi Klubu na wniosek Komisji Rewizyjnej.
5. Wybór Zarządu Klubu, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego.
6. Ustalanie wysokości składek członkowskich.
7. Zatwierdzanie wytycznych, preliminarza i sprawozdań finansowych.
8. Nadawanie i pozbawianie członkostwa honorowego na wniosek Zarządu Klubu.
9. Podejmowanie uchwał w sprawie rozwiązania klubu i postępowania z jego majątkiem.
10. Podejmowanie uchwał w sprawie zmian Statutu.
11. Podejmowanie innych uchwał, które wymagają decyzji Walnego Zebrania Członków Klubu.
§ 24
W Walnym Zebraniu Członków Klubu udział biorą :
1. Członkowie zwyczajni, wspierający i honorowi z prawem wyborczym czynnym i biernym.
2. Inne zaproszone przez Zarząd osoby z głosem doradczym.
§ 25
Walne Zebranie jest władne do podejmowania uchwał zwykłą większością głosów przy obecności w pierwszym terminie co najmniej połowy członków zwyczajnych, a w drugim terminie bez względu na ich liczbę.
1. Prezesa Klubu wybiera Walne Zebranie w głosowaniu tajnym.
2. Wybrany Prezes ma prawo przedstawić Walnemu Zebraniu propozycję kandydatów do przyszłego Zarządu Klubu.
3. Zarząd Klubu wybierany jest na Walnym Zebraniu w głosowaniu tajnym w ilości 4-8 osób, które wybierają ze swego grona 2 zastępców, skarbnika i sekretarza.
§ 26
Do kompetencji Zarządu Klubu należy :
1. Reprezentowanie Klubu na zewnątrz w jego imieniu.
2. Kierowanie działalnością Klubu zgodnie z postanowieniami Statutu, wytycznymi i uchwałami Walnego Zebrania.
3. Uchwalanie okresowych planów działalności merytorycznej, preliminarza i budżetu Klubu.
4. Przyjmowanie członków i prowadzenie ich ewidencji.
5. Skreślanie członków Klubu z ewidencji zgodnie z § 18.
6. Występowanie z wnioskami do Walnego Zebrania o nadanie członkostwa honorowego.
7. Podejmowanie uchwał o przystąpieniu do Stowarzyszeń krajowych i zagranicznych.
8. Zwoływanie Walnego Zebrania.
9. Zarządzanie majątkiem Klubu.
10. Podejmowanie decyzji i uchwał w sprawach Klubu nie należących do kompetencji innych władz.
11. Prowadzenie dokumentacji z działalności Klubu.
12. Zarząd kieruje pracą Klubu w okresie między Walnymi Zebraniami.
13. Uchwały Zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności Prezesa Klubu lub jego zastępcy w przypadku usprawiedliwionej nieobecności Prezesa - w obecności co najmniej połowy członków Zarządu Klubu.
§ 27
Komisja Rewizyjna jest wybierana na Walnym Zebraniu w głosowaniu tajnym w składzie 3-ch osób i wybiera ze swojego grona przewodniczącego.